OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Proti rakovine sa dá najlepšie zabojovať ráno

Zdravý životný štýl by mal byť smerovaním, nie len módnou záležitosťou. Správny prístup k nášmu telu sa nám totiž vráti dvojnásobne. Ako v podobe dlhého a kvalitného života, tak aj väčšej porcie vitality a energie.

Detoxikácia na každé ráno

Rakovina hrubého čreva patrí v našich zemepisných šírkach k najrozšírenejším na svete. Preto Michal Kališ , masér a výživový poradca radí každé ráno dať si pol litra vlažnej citrónovej vody, ktorá je akousi sprchou pre hrubé črevo a významne znižuje možnosť vzniku rakoviny. Je to detoxikačná, rýchla a najmä chutná pomôcka pre dlhý život bez problémov.

Masáž ako doplnok k zdraviu

Okrem detoxikácie a správne nastavenej životospráve je pre telo dnes už viac menej potrebné venovať sa masáži. „Na každom človeku je individuálne, akú masáž si predstavuje a jeho telo potrebuje. Toto vždy preberáme s klientom individuálne podľa jeho problémov,“ hovorí Michal Kališ Relax centra v Liptovskom Mikuláši. Pravou však je, že telo pri súčasnom spôsobe sedavého života dobrú masáž ocení. Medzi najobľúbenejšie patrí klasická športová masáž, reflexné masáže, ale aj lymfodrenáž priamo stimulujúca imunitu organizmu.

U maséra zavážia referencie

Mnoho začiatočníkov si spraví masérsky kurz počas víkendu, no ku kvalitnej masáži treba aj roky praxe. Michal Kališ preto jednoznačne odporúča dať pri masérovi nie na reklamu, ale na skutočné referencie zákazníkov, ktorým pomohol. To je cesta ako rozoznať kvalitného maséra.

Relax na vyššej úrovni

Michal Kališ sa v Liptovskom Mikuláši ľuďom rozhodol ponúknuť nový rozmer služieb pre telo a relax. V Relax centre ponúka masáže, ale aj oddychovú zónu, saunu, či vírivku. Všetko, čo potrebujete k maximálnemu relaxu. V prípade záujmu je Michal Kališ rovnako pripravený poradiť návštevníkom s radami o detoxikácii organizmu, či správnom nastavení jedálnička, aby dosiahli postavu svojich snov.

 

michal kališ 9

 

Autor : Marek, 24.08.2015, http://zdravie.zariadim.sk/boj-proti-rakovine

Wellness životný štýl

V súčastnosti už pojem ,,wellness” neznamená len saunu, vírivku a masáž, ale znamená cítiť sa dobre, byť šťastný a spokojný zo sebou samým.

Znamená to životný štýl. Do životného štýlu patria aj naše stravovacie návyky, prostredníctvom, ktorých sa dá najjednoduchšie dosiahnuť celková pohoda nášho organizmu. V súčastnosti je pomerne zložité vyznať sa v stravovacích trendoch, či diétách a tak je dobré sa s touto témou obrátiť na odborníkov.

Ja osobne vykonávam toto poradenstvo prostredníctvom internetu, prípadne osobného stretnutia s ľuďmi.

 

Účinky vírivky na náš organizmus

História výriviek
Užívanie víriviek započalo v starovekom Egypte. Výhody vodoliečby boli známe pre všetky veľké svetové kultúry a to už pred niekoľkými tisíckami rokov. Vhodný typ vírivých vaní vznikol v roku 1968, nie je to teda tak dlho.

Účinky vírivky na ľudské zdravie
–   Vírivá vaňa je vhodným prostredím pre astmatikov, a všetkých, ktorých trápia problémy dýchacieho ústrojenstva. Vlhký a teplý vzduch stúpajúci z teplej vody totiž napomáha uvoľneniu nosových prieduchov.
–   Teplá víriaca voda napomáha urýchliť uzdravenie z menších vnútorných zranení, pooperačných stavov, pomliaždenín.
–   Vaše telo sa vďaka jedinečnej hydro- masáži, teplej vode, bublinovým aj farebným efektom, dostáva do stavu maximálneho uvoľnenia.
–   Pri pobyte vo vírivke dochádza k urýchleniu látkovej výmeny.
–   Poskytuje úľavu Vašej pokožke, kĺbom a svalom.

–   Vírivka účinne napomáha, ak trpíte poruchami spánku alebo máte smutnú, depresívnu náladu.

–   Má výborný vplyv na kardiovaskulárny systém.

–   Relaxačný pobyt vo vírivej vani zvyšuje telesnú teplotu, ukľudňuje a stabilizuje jednotlivé procesy ľudského organizmu, podporuje celkové Vaše uvoľnenie.
–   Kombináciou vody a tepla sa Vaše cievy rozšíria a celý organizmus sa uvoľní.
–   Kombináciou vody a tepla sa kyslík aj výživné látky dostanú do všetkých miest, kde následne blahodárne pôsobia.
–   Už pätnásť minútový odpočinok vo vírivke, zvýši obsah kyslíka vo Vašej krvi približne o 10%.

Dĺžka pobytu vo vírivke a pitný režim 

Pri tomto sa musí človek riadiť len podľa vlastných pocitov, keďže to nie je nijak určené, no netreba to preháňať. Príjem tekutín tu zohráva dôležitú úlohu, keďže vplyvom teplej vody a vlhkého vzduchu nám z tela odchádza pomerne dosť tekutín, tak ich musíme aj pravidelne dopĺňať najlepšie vo forme čistej vody.

Kedy radšej nie ? 

Ako pri všetkom, tak aj pri pobyte vo vírivke platia isté pravidlá a kontraindikácie. Medzi ktoré patria nasledovné stavy nášho organizmu : gravidita ( podľa štádia tehotenstva ) , chrípka, infekčné ochorenia, hnisavé ochorenia kože, akútne horúčkovité ochorenia

Sauna áno, či nie ? Áno !

Teplo sauny nás najviac láka počas nepríjemných a studených jesenných či zimných dní. Všetci by sme si z času na čas mali tento luxus uvoľnenia, pohody, relaxu a odbúrania stresu saunovaním dopriať. Kto však chodí do sauny pravidelne aspoň jedenkrát týždenne najmenej šesť mesiacov, ten si podľa štúdií dobre upevňuje svoje zdravie.
V prvom rade sa telo bráni prehrievaniu potením, čím sa z organizmu vylučujú toxické látky a človek si takto posilňuje obranyschopnosť voči infekciám, virózam a iným ochoreniam. Pri takto extrémnej teplote sa zvyšuje aj metabolizmus, zrýchľuje sa činnosť srdca a rozširujú sa cievy. Vplyvom tepla sa zároveň uvoľňujú svaly a do krvi sa vyplavujú endorfíny ako zdroj pozitívnych pocitov a myslenia. Po pobyte v saune nasleduje ochladenie v studenej sprche, bazéne alebo v jazere, čo sa má opakovať viackrát. Vtedy sa cievy naopak stiahnu a krvný obeh sa stabilizuje do normálu.

Dĺžka pobytu v saune 

Najprv treba v saune vydržať asi 10 – 15 minút, potom pár minút pobudnúť v chladnej vode a znova 10 – 15 minút oddychovať, takéto cykli opakujeme asi 3- 4 krát v závislosti od našich pocitov, fyzickej a psychickej kondície. No ako pri všetkom, tak aj pri saunovaní platí, že by sme mali počúvať hlavne svoje telo a zbytočne sa nepremáhať. A ako často sa tejto činnosti venovať? Odborníci odporúčajú frekvenciu raz alebo dvakrát do týždňa.

Pitný režim

Zvýšené potenie spôsobuje rýchly úbytok vody z organizmu, ale v saune medzi jednotlivými fázami nepite, aby sa telo mohlo dôkladne prečistiť. Tekutiny doplňte až po ukončení procedúry. Nikdy tiež nepite alkohol, pretože by ste mohli v saune skolabovať.

Pozitíva saunovania

odstraňuje psychickú a fyzickú únavu, uvoľňuje, zmierňuje bolesti, prináša príjemný pocit, zmierňuje stres;

telo sa otužuje, zvyšuje sa obranyschopnosť organizmu (pravidelné saunovanie znižuje napr. výskyt chrípky), dýchacie cesty sú lepšie prekrvené;

potením z tela odchádzajú škodliviny;
posilňuje srdce a cievy, zlepšuje krvný obeh, je prevenciou reumatických ochorení, infarktu a iných chorôb;
zrýchľovanie metabolizmu a zvýšenie pulzovej frekvencie
zlepšuje dýchanie i kĺbovú ohybnosť, preto je vhodná aj ako relax pre výkonných športovcov
zlepšovanie stavu pokožky, po absolvovaní sauny je vláčnejšia, zvlhčená pleť odoláva tvorbe vrások úspešnejšie
likvidovanie celulitídy
u detí dokonca napomáha zbaveniu sa stresu zo školy a pri poruchách spánku;

Kedy radšej nie?
Takmer každý zdravý človek môže ísť do sauny, ale existujú samozrejme zdravotné kontraindikácie. Do sauny radšej nechoďte, keď trpíte zápalmi obličiek, pľúc, s kardiovaskulárnymi a endokrinologickými ochoreniami, psoriázou alebo zhoršeným ekzémom alebo pri nejakom chronickom alebo akútnom ochorení. Saunu chápte skôr ako prevenciu a nechoďte do nej, ak ste už chorí, (ibaže máte saunu doma a nenakazíte ostatných). Určite do sauny nevoďte dieťa a ani seba, ak máte teplotu, angínu, kašeľ… Opatrnosť so saunovaním sa odporúča aj ľuďom, ktorý majú veľmi vysoký krvný tlak; tí by sa mali ochladzovať postupne a vyhýbať sa skákaniu do bazéna so studenou vodou. Kto trpí kŕčovými žilami, mal by v saune ležať so zdvihnutými nohami. Ľudia chorí na srdce (hlavne po infarkte), by mali saunu konzultovať so svojím lekárom.

Medová masáž

Medová masáž: masáž silne oživuje celý organizmus a dnes sa úspešne využíva ako súčasť relaxačných procedúr. Med viaže vlhkosť a svojim zložením vyživuje pokožku, vďaka čomu je potom zamatovohebká a čerstvá. Táto stará metóda posilňovania reflexných zón chrbta uvoľňuje aj duševné napätie,
pričom využíva zdraviu prospešné účinky medu a kompresné masérske hmaty. Sila včelieho medu pôsobí cez pokožku na organizmus prostredníctvom pumpovacích pohybov rúk. Najskôr sa z hĺbky telesných tkanív vysajú usadeniny a jedy a po tejto očiste sa organizmu dodajú účinné látky z medu. Med svojím detoxikačným pôsobením oslobodzuje celý náš organizmus od usadenín, ktoré sme si doteraz „nazbierali“ – zo životného prostredia, potravy či liekov.

Manuálna lymfodrenáž

Manuálna lymfodrenáž: manuálna lymfodrenáž je špeciálny druh veľmi jemnej masáže. Predstavuje masáž lymfatického systému s účinkom rýchleho odplavenia únavových, odpadových a toxických látok z buniek medzibunkového priestoru (najmä z kože, podkožia a svalov).

Klasická masáž

Klasická masáž:  stimuluje kožu, podkožie a hlavne svalovú sústavu. Takto dochádza k prekrveniu pokožky, uvoľneniu svalov, zrýchli sa krvný obeh, metabolizmus – príjem živín, minerálov, enzýmov, hormónov do všetkých buniek organizmu, urýchli sa vyplavovanie toxínov, upravuje sa krvný tlak, vylepšuje sa dýchanie – okysličovanie buniek. Masáž uvoľňuje psychické napätie a zvyšuje pohodu.